Este o artă să poți strânge fondurile de care are nevoie o organizație de utilitate publică pentru a-și atinge scopurile.
Acestea pot fi atrase de la fundații, colectivități, organizații guvernamentale, organizații sindicale, societăți specializate, organizații locale sau particulare.
Ele pot proveni și din alte surse precum: vânzări de articole publicitare, obiecte de artă, calendare, cadouri, manifestări consacrate strângerii de fonduri, vânzări la licitație, tombolă, loterie, site de donații, cutii pentru colectarea de bani, donații individuale, testamente, donații cauzate de deces, colectă publică etc.
Înainte de a se lansa în căutarea unor posibile surse de finantare, de a face o cerere de sprijin financiar, de a scrie o scrisoare de cerere de donații sau de planificarea unei manifestări, este important să se știe destinația acestor fonduri.
Spre exemplu:
- formarea unui nou grup de întrajutorare a pacientilor cu mielom
- elaborarea unei broșuri explicative pentru bolnavi
- sprijinirea unui proiect de cercetare a mielomului
Dacă știți ce sumă de bani e necesară, puteți incepe să căutați posibili donatori, să organizați o muncă administrativă, să stabiliți liste de contact etc.
O problemă sentimentală
În numeroase cazuri, finanțarea este o problemă sentimentală.
Dacă reușiți să sensibilizați sufletul oamenilor spunându-le că munca este importantă și indispensabilă persoanelor bolnave, veți putea face apel la înțelegerea lor și să le explicați că donația lor este crucială pentru cauza voastră.
Următoarea etapă pentru a-i determina pe oameni să-și deschidă portmoneul este să le vorbiți despre posibilitatea de a deduce aceste donații din impozit și recunoasterea publică a acestor fapte.
Poate fi interesant să realizați categorii diferite de sponsorizari pentru diferențierea recunoasterii în funcție de contribuția donatorului.
Rămâneți realiști în asteptările voastre cu privire la posibilele surse de finanțare.
Aceasta poate depinde de diverși factori precum importanța și tipul proiectului, impactul public al organizației fără scop lucrativ, sezon, efortul de donații al altor asociații de utilitate publică și tipul de surse cărora vreți să vă adresați.
Oricât de mică ar fi donația, trimiteți o scrisoare personală de mulțumire donatorilor, pentru a le arăta că le apreciați ajutorul.
De asemenea, puteți trimite prin email buletine de informare periodică și rapoarte provizorii ce pot contribui la încurajarea donațiilor și la obținerea unor donații regulate.
Organizarea unei Manifestări cu colectare de Fonduri
Dacă vă propuneți să organizați o manifestare pentru colectarea de fonduri, trebuie să aveți în vedere realizarea din timp a unui plan de acțiune și să fiți ajutați de un număr suficient de persoane cu roluri și responsabilități bine definite.
Folosiți o listă uzuală de planificare a manifestărilor cu ajutorul căreia – de îndată ce data manifestării a fost fixată, veți putea incepe planificarea în mod invers, pornind de la data evenimentului până în prezent și să vă repartizați sarcinile în cursul săptămânilor care vă despart de manifestare.
Rămâneți realiști în ceea ce privește cantitatea de lucru pe care este posibil să o realizați în fiecare săptămâna.
Fiți prevăzători în privința participării voluntarilor și colegilor la organizarea cu succes a manifestării.
Încercați să dați dovadă de originalitate.
Manifestările cele mai interesante se vor bucura de cel mai mare sprijin și ar putea prezenta interes pentru mass-media locală.
Dacă o manifestare sportivă pentru mielom nu este convenabilă pentru regiunea dumneavoastră, o competiție artistică sau muzicală ar fi un început bun.
Să vă gândiți și la participarea personalităților cunoscute pentru a reține mai bine atenția publicului.
Profitați de contactele cu mass-media și gândiți-vă că puteți fi mândri de ceea ce faceți.
Nu solicitați donații pentru voi înșivă, ci banii colectați vor fi folosiți pentru activitățile în favoarea bolnavilor cu mielom.
Străduiți-vă să faceți manifestarea plăcută pentru toate persoanele care colaborează și nu uitați să evaluați evenimentul la puțin timp dupa aceea.
Un sondaj scurt, o discuție telefonică cu participanți selectionați sau o ședintă a comitetului vă vor ajuta să puneți în ordine informațiile necesare, astfel încât manifestările ulterioare să aibă mai mult succes.
Oricare ar fi metoda de colectare aleasă, respectați dispozițiile legale și fiți exacți în notarea modalității de utilizare a donațiilor în diferite domenii.
Ṣi, în sfârsit, nu subestimați niciodată disponibilitatea oamenilor de a face donații.